Elevii, testaţi din doi în doi ani

elevi

 Din acest an, elevii de gimnaziu vor avea „un stres în plus”. După clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor fi… nevoiţi să-şi etaleze cunoştinţele acumulate, astfel încât să ajungă la un grad superior de pregătire până la evaluarea naţională finală, din clasa a VIII-a, care contează pentru admiterea la liceu. Anunţul privind aplicarea unei evaluări periodice în şcoli a fost făcut de ministrul Educaţiei, Remus Pricopie,  care a subliniat importanţa aplicării unei astfel de măsuri în condiţiile în care în prezent, până la clasa a VIII-a, nu există nici o evaluare şi s-a ajuns în situaţia ca 25 la sută din elevi să nu reuşească să ia nota 5 la cele două examene- română şi matematică.

„Să ţinem cont de faptul că, în sistemul de învăţământ din România, implicit în Neamţ, evaluarea la clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a a fost pilotată, iar rezultatele pilotării au dus la concluzia că aceste evaluări sunt benefice”, ne-a declarat inspectorul general şcolar Viorel Stan, din cadrul Inspectoratului Şcolar Neamţ. „Pare o noutate pentru cei care nu sunt în sistem, dar ele s-au făcut. Sunt evaluări naţionale foarte bine realizate şi argumentate şi consider că sunt beneficice pentru sistemul de învăţământ şi duc la îmbunătăţirea actului educaţional”.

Practic, prin introducerea evaluărilor naţionale şi la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a se poate urmări mai bine cum evoluează fiecare elev, dar şi unde sunt probleme la nivel de clasă şi de şcoală. Acest sistem va deveni standard începând cu anul şcolar 2013-2014.

Geanina NICORESCU