Astăzi, începând cu ora 18, la Hotel Central din Piatra Neamț va avea loc vernisajul celei de-a doua ediții a expoziției „Crăciunul în mâinile copiilor“. Manifestarea este organizată de „Ghiozdanul cu idei“ și cuprinde creațiile celor 15 elevi de la After-School, care au dovedit multă creativitate și imaginație în transformarea unor materiale ecologice sau reciclabile în veritabile exponate care simbolizează spiritul Crăciunului.
„Anul acesta, creațiile copiilor sunt mult mai elaborate, fiind realizate sub îndrumarea unui specialist în handmade, doamna Ela Iacob, care este și coordonatoarea cercului de creație art&craft. Suntem convinși că toate exponatele vor fi apreciate, atât de părinții acestor copii minunați, cât și de toți cei care vor trece prin zona de expoziție a hotelului în perioada celor două săptămâni de zile în care vom fi găzduiți“, a subliniat psiholog Dina Misăilă, director la After-School „Ghiozdanul cu idei“.
Brăduții, omuleții de zăpadă și celelalte zeci de ornamente expuse, astăzi, s-au realizat din diferite materiale – de la conuri de brad, PET-uri, pânză de sac, până la pahare de plastic, sfoară, ziare, lemn, tul, ață, elevii dovedind multă creativitate și imaginație în realizarea acestora.
Expoziția celor mici este o încercare de a privi bradul tradițional de Crăciun și dintr-o altă perspectivă pentru că, de fapt, dincolo de brad în sine, ceea ce transmite acesta este un mesaj – bucuria sărbătorilor alături de cei dragi. Asta au încercat și ei să facă aici, să se asocieze acestui simbol pentru a transmite cât de important este să se conserve patrimoniul natural și cât de importantă este contribuția fiecăruia dintre noi la reciclarea obiectelor pe care ne-am obișnuit să le aruncăm.
Astfel, prin programul After-School abilitățile practice contribuie nemijlocit la dezvoltarea, din toate punctele de vedere, a personalității copiilor, împreună și în strânsă legătură cu celelalte activități ce se desfășoară în acest cadru organizat. Valoarea educativă a abilităților practice se situează pe același plan cu celelalte domenii curriculare, ele contribuind la dezvoltarea personalității copilului cu condiția să respecte cerințele psiho-pedagogice în organizarea lor, să creeze un mediu stimulativ, interesant pentru copil. Elevii manifestă interes spre nevoia de mișcare, spre manipularea obiectelor și el trebuie îndemnat spre creația constructivă și dezvoltarea capacităților de confecționare a unor obiecte, jucării, fapt ce va trezi stări afective pozitive. Caracterul practic-aplicativ al acestor activități de abilități practice permite îmbinarea muncii fizice, practice cu cea intelectuală. Rolul abilităților practice se concretizează în dezvoltarea psiho-motorie, intelectuală, afectivă și estetică a copilului.
Toate cunoștințele însușite își găsesc cadrul de exprimare și se adâncesc, educă simțul estetic, îmbogățește sfera afectivă prin educarea în spiritul dragostei pentru muncă și a respectului pentru ceea ce a creat el și cel din jurul lui.
Abilitățile practice, prin caracterul lor recreativ-creativ-atractiv, vin să canalizeze eforturile de învățare ale copiilor, de la alte discipline, fiind ca un „decantor“ al tuturor cunoștințelor acumulate.
Geanina NICORESCU