Elevii CNI Piatra Neamț reprezintă România la finala europeană de antreprenoriat social

*Echipa Path to Knowledge a Colegiului Național de Informatică Piatra Neamț a fost desemnată câștigătoarea SE360 cu o platformă educațională interactivă

Echipa Path to Knowledge de la Colegiul Național de Informatică Piatra Neamț a câștigat finala națională a concursului Social Enterprise 360-SE360, ce a avut loc la București, cu o platformă educațională interactivă, prin intermediul căreia elevii pot participa la diferite lecții live sau cursuri, iar ulterior își pot împărtăși cunoștințele dobândite cu alți tineri, asumându-și rolul de „profesori“. Platforma va avea o funcție educativă, dar și de facilitare a comunicării dintre tineri. „Participarea la competiție a constituit un element de uniune pentru membrii echipei Path To Knowledge. Datorită Social Enterprise 360 am învățat cum să lucrăm mai bine în echipă, cum să respectăm anumite termene limită, dar și cum să ne dezvoltăm propria afacere. În plus, fiecare membru și-a testat capacitățile personale, reușind să ducă la bun sfârșit o sarcină… Ceea ce ne-a plăcut cel mai mult la această competiție a fost consultanța directă și strict axată pe ideea de afacere!“, a mărturisit Andrei Linguraru, membru în echipa desemnată câștigătoare după finala națională.

Echipa Path to Knowledge a CNI Piatra Neamț va reprezenta România la finala europeană, care va reuni, pe 9 iunie, elevi din Belgia, Danemarca, Grecia, Italia, Malta, Olanda, Serbia și Spania. Rezultatele proiectului vor fi analizate în conferința Social Enterprise 360 – Summit European, în 30 iunie la București, cu scopul de a împărtăși modele de bune practică, poveștile de succes ale elevilor, precum și etape viitoare ale proiectului.

Proiectul european de educație pentru antreprenoriat social SE360 a reunit 1.225 elevi de liceu și 107 profesori români în anul școlar 2015-2016. În cadrul acestuia, au fost identificate soluții diversificate pentru a rezolva o parte din problemele din comunităților locale: o seră care oferă locuri de muncă tinerilor cu dizabilități intelectuale, o sală de jocuri care își propune să îi ajute pe cei cu probleme de integrare socială, o seră ecologică subterană, un dispozitiv-brățară pentru persoanele dependente de insulină sau o aplicație pentru situații de urgență.

Proiectul Social Enterprise 360 (SE360) aduce antreprenoriatul social în procesul de educație, combină metodele formale cu cele informale și pune accent pe evaluare. În plus, față de implicarea locală în cadrul activităților derulate cu profesori și mentorii voluntari din mediul de afaceri, liceenii au fost expuși și la colaborări internaționale, totul fiind posibil datorită finanțării proiectului prin Erasmus+, programul Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport.

Programul Social Enterprise 360 a fost declarat model de bună practică în Erasmus+, participanții din România și din celelalte țări europene partenere (Grecia, Italia, Olanda, Spania) au beneficiat de acces gratuit la materiale de învățare, experiență antreprenorială practică și posibilitatea de a-și dezvolta competențele complementare, prin participarea la webinarii cu antreprenori sociali și au participat la o competiție în care au propus soluții de antreprenoriat social pentru comunitățile lor. Competiția i-a motivat pe elevi să transforme ce au învățat prin activitățile la clasă, în idei care pot schimba probleme din comunitățile lor, generând noi locuri de muncă, coeziune socială și reducerea inegalităților.

Proiectul SE360 a fost implementat cu sprijinul Junior Achievement România. JA România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate, viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață. 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA.

În România, acestea sunt urmate gratuit de peste 280.000 de elevi din 1.600 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice și cu susținerea financiară a comunității de afaceri.

Cristina IORDACHE