*Comercianții oferă reduceri consistente dar tot nu-i pot convinge pe clienți
Vânzările de mici formați și de carne de mici au scăzut drastic în Piatra Neamț în ultimele zile.
Încă de a doua zi după ce a bubuit informația că în rețeaua națională Kaufland au ajuns mici suspectați de Salmonella livrați de un producător din Neamț, șefii de magazine care știu că o știre de acest gen (mai ales lipsită de elementele concrete de identificare a produsului suspicionat) afectează dramatic vânzările la toate produsele similare au operat imediat reduceri importante pentru a scăpa cât mai repede de micii aflați pe stoc. Astfel, încă de marți de la prânz, în supermarket-urile din Piatra Neamț, în zona raioanelor de carne, au apărut celebrele etichete de raft, mari și stridente, galbene sau portocalii, care anunțau importante scăderi de prețuri – între 10 și 25 la sută.
Dincolo de faptul că nici vremea din ultimele zile nu e a fost de natură să stârnească un apetit deosebit pentru planuri de week-end (deci, în mod normal, vânzările nu se anunțau foarte bune), subiectul cu caserolele bănuite de Salmonella (despre care toată lumea spune că sunt de la Prodprosper) a dus efectiv „în cap” vânzările de mici. De miercuri seara, reducerile afișate în marile magazine au crescut proporțional cu dorința responsabililor de a scăpa de marfa nevandabilă, ajungând și până la 35 de procente.
„Asta e reacția normală a pieței la o informație care e incompletă. Apare teama și refuzul de cumpărare vizează produsul respectiv indiferent de cine îl produce. Mai grav este că, mai puțin deocamdată dar noi am perceput semnalul, scad vânzările și la carnea de pasăre. Vânzările la porc se mențin la aceleași cote dar, lipsa de informație și de educație face ca românii să fie mai reticenți decât ar trebui și la pui sau produse fracționate de pui”, a precizat responsabilul unui producător din carne și produse din carne din zona Moldovei.
Este a treia lovitură puternică pe care o primesc operatorii de pe acest domeniu, după cel al „gripei aviare” și al „cărnii de cal”. Și în cazurile precedente, panica de pe piață a fost mărită artificial și din cauza incompetenței autorităților de stat în a comunica coerent și concret despre ce este vorba.
D.V.