Nemţenii vor beneficia de Noua Directivă prvind drepturile consumatorilor începând de astăzi, odată cu intrarea în vigoare a noii legislaţii în domeniu. Potrivit noilor norme, consumatorii vor avea la dispoziţie 14 zile pentru a-şi schimba decizia şi a se retrage din orice acţiune de achiziţionare a unui produs on-line, sau în afara spaţiilor comerciale. Noile reguli interzic, de asemenea, suprataxele pentru utilizarea cardurilor de credit şi a liniilor de asistenţă telfonică, precum şi ferestrele pre-bifate pe site-uri pentru încasarea unor plăţi suplimentare, spre exemplu în situaţiile în care sunt achiziţionate bilete de avion on line.
Armonizarea legislaţiei româneşti cu normele europene este salutată de reprezentanţii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor din Neamţ. Aceştia subliniază că tanspunerea directivei privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii este un succes care vine în sprijinul consumatorilor.
Consumatorii din UE se pot bucura, de acum, potrivit reprezentanţilor OPC, de sfârşitul suprataxei nejustificate pentru utilizarea de carduri de credit şi linii de asistenţă telefonică, o prelungire a perioadei de a se răzgândi cu privire la achiziţionarea on-line a unui produs, de la 7 la 14 zile pe teritoriul UE, De asemenea, nemţenii au, acum, dreptul de rambursare în termen de 14 zile de la anularea achiziţiei. Au fost emise şi reguli care interzic capcanele on-line cum ar fi ofertele de pe internet promovate ca fiind gratuite când, în realitate, nu sunt, cum ar fi horoscopul în multe dintre cazuri.
Geanina NICORESCU