Porsche România cheamă în service nu mai puțin de 469 de autoturisme Audi A3 (8P), pentru remedierea unor probleme care ar putea genera risc major de accidentare, în anumite condiții.
„Siguranța clienților noștri, precum și fiabilitatea și longevitatea modelelor noastre reprezintă o prioritate maximă pentru Audi. În cadrul procesului de monitorizare a calității, produsele noastre sunt urmărite permanent. Din păcate, în acest context ne-a atras atenția faptul că la autovehiculele dintr-un interval de fabricație limitat există posibilitatea unei suprasolicitări termomecanice a componentelor din unitatea de comandă ESC și că astfel se poate produce defectarea unei conexiuni la masă din unitatea de comandă. În acest caz nu mai este asigurată funcționarea adecvată a unității de comandă. În situații critice de deplasare, nu se mai poate astfel asigura reglarea dinamicii de deplasare necesare pentru stabilizarea autovehiculului. În aceste situații limită există un pericol de accidentare ridicat. Din motive de siguranță, este astfel necesară adaptarea software a autovehiculului“, a transmis producătorul Porsche, printr-o alertă publică lansată prin intermediul Autorității pentru Protecția Consumatorului.
Nemțenii vizați de această campanile trebuie să știe că remedierea problemelor tehnice este bineînțeles gratuită și constă în actualizarea software-ului pentru unitatea de comandă ABS/ESC. Iar până la adaptare, producătorul recomandă proprietarilor autovehiculelor afectate să evite situațiile limită ale dinamicii de deplasare, prin abordarea unui stil de conducere preventiv, cu viteză adaptată la condițiile de vizibilitate, vreme, carosabil și trafic.
O problemă de software a sesizat, la un segment de autoturisme, și reprezentantul Mercedes. Este vorba despre 10 mașini Mercedes-Benz SLK model 172 care sunt rechemate în service pentru actualizarea software-ului calculatorului ESP: „În ciuda controlului minuțios al calității, am constatat faptul că software-ul programului electronic de stabilitate (ESP) la autovehiculul dumneavoastră nu corespunde specificației. Datorită acestui fapt, ar putea rămâne ușor acționate în continuare frânele în rare cazuri la o intervenție automată în sistemul de frânare, fapt ce ar duce la o decelare continuă a autovehiculului. Aceasta nu are efecte asupra stabilității la rulare. Totuși, o prejudiciere a eficacității de frânare nu poate fi exclusă, din cauza unei instalații de frânare probabil supraîncălzite“, le-a transmis, proprietarilor în cauză, SC Mercedes-Benz România, reprezentant în țară al producătorului Daimler AG.
Geanina NICORESCU