Odată înfiinţat noul serviciu care va administra depozitul de deşeuri de la Girov, în maxim o lună se va angaja şi personal pentru ca acesta să înceapă să colecteze deşeurile ajunse. Temerea cea mai mare a conducerii Consiliului Judeţean Neamţ, este aceea că nu se va găsi persoana potrivită care să ştie să exploateze staţia de osmoză care funcţionează în cadrul depozitului de deşeuri. Dan Manoliu, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ, opinează că sunt puţini specialişti care ştiu cum funcţionează o astfel de staţie de osmoză a apei, iar grija devine şi mai mare având în vedere că echipametele au costat în jur de un milion de euro.
„Sperăm ca în maxim o lună de zile să putem angaja personalul aferent serviciului judeţean care administrează depozitul de deşeuri de la Girov. Îi dăm personalitate juridică şi putem începe să primim şi deşeuri menajere la Girov. Tariful, aşa cum cum se ştie, deja s-a calculat la 45 de lei tona, tarif mai mic cu 20 de lei faţă de tariful maximal din caietul de sarcini ţinând cont de faptul că serviciul de salubrizare nu plăteşte redevenţă la Consiliul Judeţean. Faptul că se încredinţează temporar groapa de gunoi de la Girov, se face fără a se folosi acele maşini şi utilaje, exceptând staţia de osmoză şi cântarul, pentru că ne propunem să ţinem o evidenţă strictă a intrărilor la acest depozit pentru a nu avea probleme cu viitorul operator care va câştiga licitaţia şi va opera depozitul. Personalul serviciului este prevăzut undeva între 20 şi 30 de oameni specializaţi pe diferite paliere. Cel mai mare semn de întrebare şi cea mai mare îngrijorare le avem la folosirea staţiei de osmoză care costă în jur de un milion de euro şi acolo sperăm că vom găsi oameni specializaţi în utilizarea acesteia”, a explicat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, Dan Manoliu.
Irina ŞTEFĂNESCU