* Şcolile fără imprimante color au aşteptat retransmiterea subiectului, varianta alb-negru, cu specificaţii…
* Testele au avut grad redus de dificultate, susţin elevii
Elevii claselor a IV-a au susţinut, ieri, prim a evaluare naţională din viaţa lor. Testarea la Limba şi literatura română a început la ora 10, însă preluarea subiectelor de la Centru s-a făcut începând cu ora 5, cu mici probleme la nivel naţional. Subiectul cu creioane colorate de la pagina 7, din Varianta I, le-a dat bătăi de cap directorilor de şcoli care nu au fost pregătiţi cu imprimante color şi, drept urmare, nu au avut posibilitatea să multiplice în culori testele transmise on-line de la Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. La sesizarea mai multor inspectorate şcolare, CNEE a revenit asupra subiectului şi a retrimis subiectul, cu menţiunea culorii pe fiecare creion. E un fel de râsu-plânsu, având în vedere că o serie de şcoli, multe şi din judeţul Neamţ, nu dispun nici la această oră de o banala imprimantă color!!! Mai mult decât atât, au fost probleme şi la Varianta II, în sensul descărcării greoaie către unele unităţi de învăţământ care nu au programul adecvat de descărcare şi a trebuit ca subiectele să fie reformatate şi transmise cu ajutorul Inspectoratului Şcolar Judeţean Neamţ.
* „După prima jumătate de oră mulţi dintre copii terminaseră deja testul”, a spus directoarea Şcolii Gimnaziale nr.2 Piatra Neamţ
„Noi ne-am pregătit dinainte cu toate elementele de care a fost nevoie, respectiv birotică, am achiziţionat şi o imprimantă color, ne-am montat imprimante şi copiatoare suficiente ca să ne încadrăm în timpul util multiplicării”, ne-a declarat profesoara Ermilia Chiruţă, directoare la Şcoala Gimnazială nr.2 Piatra Neamţ. „Comisia, conform procedurii, a fost prezentă în şcoală la 5 fără un sfert, am aşteptat venirea subiectelor, au fost listate fără probleme. Ne-am făcut griji, de ce să nu recunoaştem, privind multiplicarea, pentru că aveam de scos la imprimantă un număr mare de file, dar a mers destul de bine. În aproximativ oduă ore am terminat absolut tot ce şite de xeroxare, aşezare în plicuri, capsare, încât la 8.10 erau pregătite de trimis spre clase. Avem 5 clase aici şi una la structură. La structură subiectele au fost trimise securizat la 8 fără un sfert. Copiii au fost pregătiţi sufleteşte, au fost instruiţi conform procedurii. Am trecut pe la clase să iau pulsul şi, spre plăcuta mea surprindere, după prima jumătate de oră mulţi dintre copii terminaseră deja testul”.
Din punctul de vedere al profesorului pentru învăţământul primar Stela Luminiţa Andrei, din cadrul Şcolii nr. 2, a fost o evaluare scurtă ca şi timp, având în vedere că în aproape 45 de minute au rezolvat subiectele: „Elevii noştri s-au pregătit patru ani de zile pentru ca astăzi să dovedească în ce măsură au acumulat cunoştinţe”.
Copiii ne-au spus că se aşteptau să fie mai greu testul, dar că, evident, ar fi trebuit ca fiecare să se fi pregătit în timp, pentru că toate subiectele au fost raportate la un text dat. „Mie acest test mi s-a părut foarte uşor. Cel mai mult mie mi-a plăcut că a trebuit să facem un alt final la text. Mie îmi plact deteme de creaţie. Eu am abonament la biblioteca judeţeană, citesc mult”, ne-a spus Francesca Balint, din clasa a IV-a, de la ŞCoala nr. 2 Piatra Neamţ.
„Acest text mi s-a părut foarte uşor, a fost mai mult o relaxare. Noi suntem pregătiţi încă din clasa I şi ne aşteptam să fie mai greu”, ne-a spus colega ei, Ingrid Bălan.
Ghiţă Bogdan, un alt elev de clasa a IV-a din Şcoala nr.2, ne-a spus că testul a fost foarte uşor, având în vedere că în clasă se lucrează dublu: „A fost un test lung, dar frumos. Eu m-am descurcat. În jumătate de oră l-am terminat”.
Următoarea evaluare are loc astăzi, la matematică, tot la clasele a IV-a, după care vor fi evaluări la clasele a II-a, între 2-4 iunie şi la clasa a VI-a între 5-6 iunie.
Geanina NICORESCU