O nouă campanie a inspectorilor de muncă a demarat luna aceasta și vizează verificarea modului cum au fost îndeplinite măsurile dispuse la firmele care s-au înregistrat cu accidente de muncă, în ultimii cinci ani.
Activitatea face parte din programul cadru al Inspecției Muncii din acest an. „Obiectivul general este creșterea gradului de conștientizare al angajatorilor și al lucrătorilor din unități în ceea ce privește necesitatea respectării prevederilor legale referitoare la securitatea și sănătatea în muncă pentru eliminarea sau diminuarea accidentelor de muncă si promovarea stării de bine la locul de muncă, cu consecințe benefice în plan social și profesional.
Obiectivele specifice sunt încurajarea unei abordări participative prin implicarea angajaților și angajatorilor în diminuarea consecințelor sociale și economice negative care derivă din producerea unor accidente de muncă;
promovarea bunelor practici privind eliminarea sau diminuarea fenomenului accidentogen“, precizează Nicolae Hârlea, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Teritorial de Muncă Neamț.
După prima etapă a campaniei, ce s-a derulat în perioada aprilie – mai 2017, prin activități de informare a partenerilor sociali din unitățile ce au înregistrat accidente de muncă în ultimii cinci ani despre modul de derulare a acțiunii și tematica abordată, acum a debutat a doua parte. Angajatorii vor fi verificați dacă au aplicat măsurile dispuse prin procesele verbale întocmite cu ocazia cercetării evenimentelor produse în ultimii cinci ani, controalele fiind programate în perioada iunie-noiembrie 2017. Firmele vizate au participat, în luna mai, la o întâlnire organizată la sediul ITM din Piatra Neamț, unde reprezentanții a 33 de angajatori (manageri sau lucrători cu responsabilități în domeniul securității și sănătății în muncă) au primit informații despre scopul acestei campanii. (C.I.)