Controale în 9 ateliere din şcoli

* Toate unităţile au primit finaţări PHARE pentru dotare

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie şi conducerea Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, atenţionează –printr-o adresă remisă Inspectoratului Şcolar al Judeţului (ISJ) Neamţ – unităţile de învăţământ beneficiare ale Programelor PHARE că toate dotările şi echipamentele achiziţionate din bani europeni pentru atelierele de practică aparţin şcolii şi elevilor care efectuează practica.

„Toate echipamentele livrate sunt înregistrate în patrimoniul şcolii, sunt destinate exclusiv pregătirii practice a elevilor şi nu pot fi înstrăinate”, se arată în documentul trimis inspectoratului.

Aşa cum au semnat la încheierea contractelor de finanţare şcolile respective trebuie să ştie că sunt evaluate ce fac cu dotările şi atelierele refăcute pe bani europeni pentru pentru o perioadă de până la şapte ani de la finalizarea implementării proiectelor. În judeţul Neamţ există nouă unităţi de învăţământ care au primit finanţări europene pentru reabilitarea atelierelor şcoală, din care patru – Colegiul Tehnic „Ion Creangă” Târgu Neamţ, Grupul Şcolar Economic Administrativ şi Colegiul Tehnic „Gheorghe Cartianu” Piatra Neamţ şi Colegiul Tehnic „Danubiana” Roman – vor fi monitorizare inclusiv în 2013 pentru că au beneficiat de program şi alte cinci şcoli – Grupul Şcolar „Mihail Sadoveanu” Borca, Grupul Şcolar „Ion Ionescu de la Brad” Horia, Colegiul Tehnic ”Miron Costin” şi Colegiul Tehnic „Petru Poni” din Roman, dar şi Grupul Şcolar Roznov – ce au primit finanţare mai târziu şi vor fi monitorizate până în anul 2017.

Ministrul Pricopie insistă ca aceste finanţări să aibă justificarea inclusiv prin înfiinţarea a cel puţin o clasă la profilul tehnic pentru care au fost realizate dotările din ateliere şcolare de practică în fiecare dintre unităţile de învăţământ beneficiare. Şcolile sunt obligate, conform contractelor încheiate cu autorităţile contractante (adică Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, ) şi cele de implementare (Ministerul Educaţiei şi Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic), să informeze periodic asupra gradului de utilizare a dotărilor. Ministerul vrea să trimită echipe care să facă verificări inopinate în aceste şcoli pentru a se convinge că atelierele şcoală sunt folosite pentru practica elevilor.