* Din sute de lucrări recorectate, 13 au fost… depunctate
În urma contestaţiilor, rezultatele examenului de Evaluare Naţională nu s-au schimbat semnificativ. Procentajul de promovabilitate a ajuns, de la 66,03, la 66,16. Inspectorul şcolar genral adjunct Elena Laiu ne-a declarat că au fost şi cazuri în care rezultatele contestate au fost micşorate prin recorectarea tezelor.
Per total, din cele 346 de contestaţii formulate la Limba şi literatura română, 131 au fost aprobate, 120 dintre acestea fiind soluţionate favorabil elevilor. La Matematică, din 113 contestaţii, doar 35 au fost aprobate şi 33 dintre lucrări au primit, după recorectare, note mărite. Din păcate, după contestaţii nu a crescut numărul elevilor cu medii sau cu note de 10.
Astfel, rezultatele finale arată că 141 de absolvenţi ai claselor a VIII-a au obţinut medii lamentabile, între 1 şi 1,99, alţi 352 au avut medii între 2 şi 2,99, pentru 515 elevi Evaluarea a însemnat note între 4 şi 4,99, restul fiind notaţi peste 5. Este vorba despre 641 medii între 5 şi 5,99, 629 de medii între 6 şi 6,99, 684 medii între 7 şi 7,99, 679 medii între 8 şi 8,99, alte 492 medii între 9 şi 9,99 şi 11 medii de 10. Au fost şi 36 de note de 10 la Limba şi literatura română, precum şi 136 de note de 10 la matematică.
Aşa cum au spus profesorii de română încă de la început, după dezvăluirea subiectelor de Evaluare, după opt ani de şcoală, elevii ar fi trebuit să ştie ce însemnă un scriitor contemporan şi să aibă cât de cât un fond cultural. Diferenţierea a făcut-o mai ales compunerea, pentru că aici se vede totul, dacă elevul stăpâneşte gramatica şi dacă are vocabular.
Geanina NICORESCU