Concurs național de limba engleză cu miză atractivă

09/02/2016

concurs* „Expunerea multilingvistică a copilului poate fi cheia dezvoltării sale sociale“, punctează un specialist în educație

Spațiul educațional se reduce la o serie de informații pe care copilul le percepe și le memorează, stimulându-și percepția cognitivă. S-a demonstrat că învățarea unor limbi străine îi ajută pe elevi, pe de o parte, să comunice mai ușor oriunde s-ar afla, dar totodată le stimulează atenția distributivă.

Elevii nemțeni din clasele III-XII iubitori de limbi străine pot participa la Concursul Național Cangurul Lingvist – proba de limba engleză, care se va desfășura în data de 27 februarie 2016 la nivel național. Câștigătorii vor beneficia de gratuite în Tabăra Internațională Cangurul, organizată în România, de un loc gratuit într-un circuit din Europa și vor putea susține Examenul Cambridge gratuit.

Competiția este structurată pe trei etape: faza națională, în care elevii susțin proba în fiecare oraș din țară, etapa de baraj, susținerea Examenului Cambridge. Elevii cu cele mai bune punctaje la faza a doua, pe fiecare nivel în parte, au șansa de a susține gratuit Examenul Cambridge în vederea obținerii certificatului Cambridge.

Concursul Cangurul Lingvist promovează, prin testări la nivel național, studiul și utilizarea limbilor modern, cunoștințe de limbă, cultură și civilizație, cât și inspirație, intuiție, creativitate. Parteneriatul Cangurul și Cambridge English aduce o lărgire a modului de testare a cunoștințelor de limba engleză.

În funcție de numărul de solicitări, organizatorii vor pune la dispoziția participanților centre de testare. Acestea sunt afișate pe site-ul www.cangurul.ro.

Elevii care doresc să aprofundeze învățarea unor limbi străine au de unde alege în ceea ce privește ofertele educaționale de profil, cu ramificații în țara noastră.

„Ne bucurăm să putem oferi educație de cea mai bună calitate copiilor prin cursurile specializate de predare a limbii engleze ca limba maternă de la Helen Doron English. Centrele Helen Doron English sunt în toată țara și noi centre educaționale se deschid în mod constant pentru a aduce cât mai aproape de copii și de părinți educația de calitate. Concluzia relevată de un studiul american am observat-o și eu, din practică, de foarte mulți ani, însă abia acum avem dovezi palpabile care să ne demonstreze că micuții multilingvi sau cei expuși la alte limbi au o percepție mai profundă asupra realității înconjurătoare. Totodată, am observat că avantajele comunicative dovedite de copiii poligloți pot avea origini sociale și că expunerea multilingvistică a copilului poate fi cheia dezvoltării sale sociale, cu efecte foarte bune pe termen lung“, declară specialistul în educație Ștefania Filip, coordonatorul Centrului Educațional Helen Doron English.

Teoria oamenilor de știință s-a conturat după un experiment social, care s-a desfășurat astfel: au rugat un adult să li se adreseze copiilor monolingvi, bilingvi și copiilor care au fost expuși la o limbă străină să mute obiectele care blocau vederea adultului. Copiii au putut vedea mașini de jucărie de diferite mărimi, chiar și o mașină mai mică pe care adultul nu o putea vedea. Când adultul a spus: „Văd o mașină mică“ și i-a solicitat copilului să o mute, copilul bilingv și cel expus la o limbă străină au mutat mașina de mărime medie – adică cea mai mică mașină pe care adultul o putea vedea – un procent de reușită de 75%. Copiii monolingvi au reușit să mute mașina corectă într-un procent de doar 50%. Copiii expuși la alte limbi au fost capabili să înțeleagă o perspectivă diferită, sugerează studiul care a fost efectuat pe copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 6 ani.

Geanina NICORESCU