Chef cu whisky, bere şi vin cu banii de la Salvarea Neamţ

facturabanul-ww¤ Pentru cursurile de gestionare a documentelor secrete, de la Cota 1.000 şi din perioada festivă 27-30 decembrie 2014, Serviciul de Ambulanţă Judeţean Neamţ a decontat inclusiv băuturi alcoolice

¤ În acelaşi timp, nu au mai fost făcute asigurări CASCO pentru ambulanţe, astfel că paguba produsă de flăcări la o autosanitară de la Roman trebuie suportată din banii instituţiei

¤ Un ambulanţier a ajuns coordonator peste tot felul de compartimente, ca să poată primi sporuri „fără număr .

Serviciul de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Neamţ decontează până şi băuturi alcoolice, când este vorba de petrecerea timpului pe la cursuri de perfecţionare, mai ales dacă acestea au loc nu în amfiteatre, cum am putea crede, ci în hoteluri montane sau aflate la malul mării. Astfel, după un curs de gestionare a documentelor secrete, care a fost programat, strategic, în perioada 27-30 decembrie 2014, Alina Daliana Stamate a revenit la „bază” cu o factură şi un bon de casă, în valoare totală de fix 1.000 lei şi care au fost decontate fără probleme, deşi pe bon apar băuturi alcoolice, cum ar fi bere, whisky şi vin.

De altfel, SAJ Neamţ nu se zgârceşte deloc la decontat acest tip de deplasări. Din ianuarie 2014 şi până în prezent, pentru astfel de evenimente au fost decontaţi peste 60.000 lei, din care peste 30.000 lei numai pentru membrii Comitetului Director. La această sumă se adaugă peste 13.000 lei pentru plata cursurilor de perfecţionare. Managerul General şi ceilalţi şefi au participat în medie la 5-6 cursuri, în cele mai diverse locuri, cât mai îndepărtate de atmosfera universitară: Delta Dunării, Sinaia, Mamaia etc. Unele dintre cursuri au titluri surprinzătoare pentru simplii plătitori de taxe şi impozite: Managementul Deşeurilor de origine animală, de exemplu.

Însă traiul bun de la Ambulanţa Neamţ nu se opreşte aici. Pentru a încheia un nou contract de telefonie mobilă, conducerea SAJ Neamţ a cerut telefoane mobile care costă chiar şi 3.000 lei bucata, laptop-uri şi tablete care costă mii de euro. Evident, acestea sunt folosite exclusiv de cei din Comitetul Director.

Poate aceste cheltuieli, care ar părea exagerate pentru un om chibzuit, nu ar fi ceva ieşit din comun pentru un ditamai serviciu judeţean. Însă ele sunt făcute în timp ce sunt reduse alte cheltuieli necesare, astfel încât, până la urmă, se ajunge la concluzia că s-au scumpit la tărâţă şi s-au ieftinit la făină, cum zice o vorbă populară.

De exemplu, din mai 2014, ambulanţele nu au mai fost asigurate CASCO. Probabil pentru a fi făcută o economie. Numai că, previzibil, unele autosanitare au suferit accidente, care au necesitat reparaţii din banii instituţiei. Colac peste pupăză, acum câteva săptămâni, la Ambulanţa Roman a avut loc un incendiu la o autosanitară, care a distrus în totalitate partea din faţă a acesteia, însemnând motor, cabină, instalaţia electrică etc. Autosanitara se află acum „parcată” la firma care face reparaţiile pentru Ambulanţă, „Panauto”, iar costurile sunt estimate la circa 100.000 lei.

 Cum de face „Panauto” reparaţii de ambulanţe este iar o poveste cu cântec. De exemplu, la data de 31.03.2015 a expirat contractul pe care SAJ Neamţ îl avea cu această firmă. Pentru că cineva a dormit în papuci, până la semnarea noului contract a existat o perioadă „a nimănui”, nu mare, până la 15.04.2015. Însă autosanitarele au fost duse la reparat şi în această perioadă la firma „Panauto”, ca şi cum se anticipa câştigarea unui nou contract. Se pot naşte întrebări justificate, în aceste condiţii, dacă nu cumva licitaţia a fost trucată. Mai ales că licitaţiile mari se fac prin Bursa Română de Mărfuri, terminalul Neamţ. Deşi SAJ are compartiment propriu de achiziţii publice.

O altă cheltuială generoasă este făcută cu un angajat, care nu fusese decât ambulanţier. Odată cu noua conducere, impusă într-un mod contestat în instanţă şi risipitor de multe salarii care trebuie plătite retroactiv, cel puţin un salariat s-a bucurat foarte tare. Ioan Achiriloaie a avansat brusc pe funcţia de şef Serviciu garaj, la data de 5.11.2014, iar apoi a primit atribuţii de coordonator al compartimentelor de Asistenţă Medicală de Urgenţă şi Transport Medical Asistat şi Consultaţii de Urgenţă şi Transport Medical Neasistat, la data de 10 martie 2015. Astfel înzestrat, fostul ambulanţier a primit dreptul de a executa ore suplimentare în regim de gardă în zilele de sâmbătă şi duminică.

Consecinţa: leafa netă luată de ambulanţier, având acum sporuri de tură, de gardă, de condiţii de muncă şi pentru sâmbete şi duminici, creşte la peste 2.200 lei. În plus, se spune că Ioan Achiriloaie este un apropiat de-al managerului general Dorice Albu şi, astfel, poate folosi ambulanţa înmatriculată NT-47-AMB şi ca pe un bun personal, pentru deplasări la locuinţa personală de pe Calea Romanului.

O situaţie care nu mai poate fi imputată doar managementului amatoricesc prezidat de Dorice Albu este consecinţă a destituirilor cu duhoare de epurare politică ce au dus la decapitarea vechii echipe de conducere şi instalarea la butoane a unor persoane convenabile.

Astfel, pe rolul instanţelor, în diferite stadii, dar de fiecare dată cu sentinţe deja pronunţate de anulare a demiterilor şi de achitare a drepturilor salariale de care au fost văduvite victimile, se află procesele deschise de dr.Letiţia Damoc, fostul manager general, dr.Puşa Creţu, ing.Ciprian Cucoş şi ec.Elena Cotoi. Ca supliment de gafă monumentală, DNA Bacău cercetează cum a putut fi numit, şi nu desemnat prin concurs, consilierul juridic Mihăiţă Lupu.

sursa: http://www.antitepari.ro