Ţintesc către succes
Cinci adolescenţi din Roman, liceeni cu toţii, au demarat cu mare optimism şi curaj un proiect cu „bătaie” pe termen lung. În vacanţa de vară a apărut ea, Ideea, care i-a cucerit pe băieţi şi îi face să viseze cu ochii deschişi la glorie mondială. Tinerii au creat un canal tv pe youtube România şi, în fiecare duminică postează o nouă emisiune. Fiecare episod a dus după sine şi primul „mic” succes: mai multe vizualizări. Canalul de televiziune din spaţiul virtual poartă un nume interesant spre ciudat: CePeLe TV.
Cei care au „năşit” numele noului canal tv, Vlad Baciu şi Tiberiu Mititelu ne-au povestit despre visul lor şi al prietenilor implicaţi în aceast complicat proiect ce presupune o activitate complexă ce cuprinde toată munca dintr-o televiziune „adevărată”: scenariu, decoruri, interpretare, montaj şi editare. „E un proiect promiţător. Ceva nou pe youtube Romania,ne place să credem că am luat câte ceva de la fiecare vlogger român, ce e mai bun pentru a fi vlogger. Orele de filmare sunt obositoare, trezitul devreme ar putea să-i înfurie pe mulţi alţii. Nu şi pe noi, pentru că suntem o echipă devotată acestui proiect, iar atunci când pun pixul pe hârtie pentru scrierea scenariilor mă gândesc că în scurt timp aprecierile din partea cepiştilor (fanii noştri) vor năvăli peste noi” ne-a declarat Tiberiu Mititelu.
Patru dintre ei sunt elevi în primul an de liceu iar „decanul” de vârstă, Alex Cuciuc, este în clasa a X-a. „Când am început acest proiect nu îi cunoşteam aşa bine pe băieti , dar, cu timpul am început să fim prieteni foarte buni. Ne gândim la adunarea youtube-rilor din toamnă, ceea ce presupune să muncim foarte mult, chiar până la epuizare dacă este nevoie. Acum că am ajuns aăa departe nu mai putem da înapoi deoarece subscribe-rii noştri iubesc ceea ce facem” detalia Alex Cuciuc, bucuros de numărul mare de vizualizări a primelor episoade.
După difuzarea primului episod ideile parcă au „năvălit” peste cei cinci tineri care, totuşi, au rămas cu picioarele pe pământ şi, au calculat la rece ce înseamnă să ai audienţă transformând în mod mercantil audienţa în ceea ce înseamnă „filonul de aur al presei” publicitatea pe bani. Şi au nevoie de mulţi bani, atât pentru dotarea cu aparatură performantă cât şi pentru propria distracţie. „S-a născut din întâmplare, ca pasărea phoenix din cenuşă! Numele pur şi simplu a venit la noi, componenţa echipei a fost întâmplătoare dar aparent perfectă, iar succesul pe care l-am avut după numai 3 clipuri ne-a uimit! Dar asta ne-a motivat să ne punem serios pe treabă, să facem totul din ce în ce mai bine, să introducem noi categorii de emisiuni şi, personal, să mă auto-întrec în ceea ce include partea de editaj/montaj. Petrec ore, uneori zile să pun cap la cap totul pentru a creea clipul dorit, şi toate acestea pentru a auzi cuvintele care mă încântă enorm: Bună treabă!” ne destăinuia din culisele echipei, Vlad Baciu responsabil principal cu montajul şi editarea tuturor orelor petrecute în faţa camerelor de întreaga echipă.
Audienţa a crescut şi a ajuns în total la aproape 15 000 de vizualizări. Standardul prezentărilor a crescut dar plăcerea muncii bine făcute a arătat că, se poate obţine reţeta perfectă a îmbinării orelor de curs şi a studiului cerut de anii de şcoală cu timpul liber petrecut într-o atmosferă creatoare. „Facem ceea ce ne place. E un proiect interesant, iar cu trecearea timpului, devenim din ce in ce mai devotaţi. Cu totii facem o treabă bună şi aşteptăm cât mai multe persoane să-şi dea seama de asta. Succesul primului episod, adică creşterea vizualizărilor într-un timp foarte scurt, ne-a motivat foarte tare şi ne-a făcut să ne dorim şi să muncim mult mai mult. Nu sperăm, ci credem cu tărie că vom ajunge departe!” declara cu un optimism debordant un alt membru al trupei „cepeliştilor”,Matei Vasiliu.
Ca o primă confirmare a succesului a venit şi invitaţia de a participa la o emisiune a unui post local de televiziune unde doi din membrii echipei, Vlad şi Tibi, au povestit nu fără emoţii, primii paşi ai acestui proiect. Şi, pentru că au înţeles importanţa diversificării permanente a formatului acestui proiect au organizat primul casting în urma căruia au selectat şi cinci colege de liceu pentru a da o nouă faţă proiectului acum la început de nou an. „Nu am crezut că vom avea un aşa succes cu CePeLe. La inceput credeam că va fi ceva de un episod-două însă m-am inşelat. Acum, când vedem că sunt câteva „grupuleţe” de „cepişti”, ne dă încredere şi ne motivează din ce în ce mai mult. Nu numai eu, dar şi băieţii, suntem mulţumiţi de rezultat şi vom încerca să ne dăm din ce in ce mai mult silinţa. Le mulţumim Cepiştilor că ne susţin şi că ne urmaresc în fiecare săptămână şi sperăm că vor fi din ce în ce mai mulţi” a declarat Emi Pal, cel mai bun cameran al grupului.
Optimismul adolescenţilor a molipsit chiar şi pe principalii lor sponsori, părinţii, care, le-au asigurat cele mai bune studiouri de înregistrări care le aveau la îndemână, sufrageriile lor. Dorinţa de autodepăşire se vede de la un episod la altul iar timpul acordat studierii jocului de scenă a marilor artişti români face ca timiditatea şi stângăciile inerente unui debut să fie uşor, uşor doar o palidă amintire frumoasă.
Dan VASILIU
Cei 5 ratati poate