S-a încheiat prima parte a celei mai ample campanii de informare din România, „PNDR vine în satul tău”. Caravana a oferit informaţii despre stadiul actual al implementării Programului Naţional de Dezvoltare Rurală – PNDR, despre plăţi directe, măsuri active, cum se pot evita neregulile şi fraudele şi a distribuit mai multe materiale informative şi promoţionale.
Cele 15 rulote de informare au fost în 1.520 localităţi din 40 de judeţe ale României, iar acţiunile au reunit peste 71.500 persoane din mediul rural, dar şi din localităţi urbane mai mici. Cele mai dezbătute aspecte au fost legate de absorbţia fondurilor europene pentru “Plăţi de agro-mediu”, accesarea creditelor agricole pentru cofinanţare, derularea corectă a proiectelor şi eliminarea posibilelor nereguli, dar şi explicarea modului de primire a plăţilor directe pe suprafaţă. În judeţul Neamţ, caravana a sosit în data de 5 aprilie şi a „staţionat”, timp de o zi, la Primăria Hangu. Apoi, traseul a inclus localităţile Pipirig, Vînători-Neamţ, Agapia, Negreşti, Bălţăteşti, Crăcăoani, Farcaşa, Borca, Ceahlău şi Grinţieş.
” În cadrul campaniei, la fiecare „staţionare”, am reuşit să-i aducem împreună pe toţi cei care au un rol important în dezvoltarea rurală, şi implicit în atragerea fondurilor europene pentru agricultură. Mă bucur că am avut un sprijin real din partea tuturor factorilor locali, mai ales din partea primăriilor, și vreau să le mulțumesc tuturor pentru acest lucru. Campania noastră se află în plină derulare, iar etapa următoare va fi una consistentă și foarte importantă pentru o informare corectă și transparenţă instituțională. În cea de a doua etapă a caravanei, vom fi doar noi implicaţi, nu şi cei de APIA Neamţ,”, a declarat Viorel Ilisei, directorul Oficiului Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit Neamţ.
Campania de informare ”PNDR vine în satul tău” va continua cu a doua etapă, prevăzută a se desfășura în perioada iulie – noiembrie 2013. Informațiile oferite se vor axa pe consilierea și sprijinul oferit beneficiarilor pentru derularea proiectelor pe care le implementează. De asemenea, caravana va încerca să-i pregătească pe cei interesați în a-și dezvolta spiritul antreprenorial, atât de necesar pentru derularea proiectelor europene, dar și să informeze publicul despre ultimele noutăți legate de finanțarea agriculturii și dezvoltării rurale în România.Obiectivul principal al campaniei este creșterea indicelui de absorbție efectivă și corectă a fondurilor nerambursabile acordate prin PNDR, în sensul creșterii gradului de acuratețe și corectitudine a întocmirii cererilor de plată, precum și a cererilor de finanțare.
Tina CONDREA