Capcane pe străzile orașului / Gropi frezate în asfalt și lăsate de izbeliște săptămâni întregi

GROAPA 04 *Lucrările de plombare a străzilor din Piatra Neamț sun precedate de frezări cu mult înainte de turnarea asfaltului.

*Frezată în urmă cu mai bine de-o săptămână, groapa de la intrarea pe strada Petru Rareș a fost umplută cu balast și a devenit o adevărată capcană pentru conducătorii auto.

*Șoferii sunt nemulțumiți și glumesc că-și vor duce factura de la service direct la primărie pentru a fi decontată.

Mai multe străzi foarte aglomerate din Piatra Neamț au fost umplute de găuri făcute prin frezare și au fost lăsate apoi de izbeliște. Plombarea gropilor din asfalt durează săptămâni bune, iar șoferii sunt nevoiți să facă slalom printre cratere dacă nu vor să ajungă săptămânal la service.

În mai puțin de două minute, trei șoferi au intrat cu roțile autoturismelor în groapa de la intrarea pe strada Petru Rareș dinspre Kaufland. Frezată acum mai bine de o săptămână, groapa a fost umplută cu pietriș și a devenit o adevărată capcană pentru cei care circulă cu mașina în zonă. „N-am văzut-o și mai aveam și-un șofer grăbit în stânga. De groapa asta chiar nu știam că există pentru că, de obicei, merg pe cealaltă bandă. Am văzut că azi (n.r. miercuri, 26 august) au asfaltat gropile de pe Orhei că și alea erau rașchetate de vreo săptămână, dar aici văd că n-a mai ajuns echipa. Prin spatele blocurilor sau în parcări nu mai am nici o“, a ridicat din umeri Cornel Atudorei, unul dintre șoferii care n-au reușit să evite craterul de pe Petru Rareș.

Conducătorii auto se plâng că și pe Calea Romanului a fost o situație asemănătoare, când o groapă formată la intersecția din dreptul benzinăriei OMV a fost plombată la mai bine de-o săptămână de la frezare. „Acolo am luat-o din plin de două ori. Prima dată nu știam că există și am intrat cu totul în ea, iar a doua oară mi-am amintit prea târziu. Asta e, dacă mai intru în multe gropi prin oraș ajung direct la service, dar o să fiu și eu băiat simpatic și-o să le duc nota de plată la primărie să mi-o deconteze“, a adăugat zâmbind Cornel Atudorei.

Ideal ar fi ca, odată începute lucrările de frezare a gropilor de pe o stradă, să se continue și plombarea propriu-zisă a acestora, nu să se amâne zile în șir, devenind astfel o sursă de nervi și de cheltuială pentru șoferi. „Pe E85 am văzut când se făceau lucrările de reparații: un singur utilaj făcea și frezarea, în față, și turnarea asfaltului, în urmă. Se bloca câte o bucată de drum, pe un singur sens și toată lucrarea era finalizată cu viteza cu care se deplasa utilajul. La noi se curăță prin tot orașul, după care stai și-aștepți mult și bine să vină să le mai și asfalteze. Cred că ar fi mai bine dacă s-ar face pe rând câte o stradă“, este de părere conducătorul auto Constantin Laiu.

În mod normal, lucrările de plombare a străzilor presupun: identificarea zonelor cu probleme și marcarea acestora, decaparea marginilor suprafeței marcate, frezarea asfaltului degradat și, la final, așternerea mixturii asfaltice. Un alt punct important, prezent în general în caietele de sarcini a celor care se ocupă cu asfaltările, menționează că „se decapează numai suprafețele care pot fi reparate într-o singură zi, în caz contrar, gropile rămase neasfaltate se umplu cu materialul rezultat din decapare și se semnalizează corespunzător“. Pe Petru Rareș, în schimb, nici asfalt nu s-a turnat, nici groapa nu-i semnalizată.

Așteptăm clarificări de la Primărie prin răspunsurile la întrebările pe care le-am adresat în scris în legătură cu motivele care întârzie plombarea craterelor din oraș.

Andreea AMARIEI