Căi de comunicare între Primărie şi cetăţeni

Dragos Chitic Comunicarea între Primăria Piatra Neamţ şi cetăţeni este un lucru de bază în vederea dezvoltării comunităţii locale în care trăim. În acest sens, pietrenii au la dispoziţie mai multe modalităţi prin care pot comunica edililor problemele sau sugestiile vizavi de traiul în oraşul nostru.
Pentru generaţia mai tânără şi mai descurcăreaţă cu internetul, platforma on-line www.domnuleprimar.ro este disponibilă non-stop primirii de sesizări. Tot pe internet, putem contacta pe Facebook Primăria Piatra Neamţ sau prin e-mail, la infopn@primariapn.ro.
În decursul lunilor decembrie 2013 – decembrie 2014 s-au pri-mit un număr de 201 sesizări din partea cetăţenilor pe site-ul domnuleprimar.ro. Sesizările au fost grupate pe categorii pentru a se putea identifica problemele cel mai des aduse în atenţia conducerii oraşului.
„În acest clasament, pe primul loc s-a situat sesizarea legată de aspecte care ţin de activitatea Poliţiei Locale, referitor la ordinea publică, deci este clar că aici va trebui să intervenim. Deja se conturează un plan de măsuri pentru anul 2015, însemnând suplimentare de personal, realizarea de patrule care să circule în zonele fierbinţi ale oraşului şi o colaborare cu Poliţia Municipiului, partea de ordine publică şi Jandarmeria.
Pe locul doi s-au situat reclamaţiile legate de intervenţii ale societăţii Publiserv, în sensul că oamenii au reclamat punctual aspecte din oraş precum gropi în carosabil, indicatoare rutiere distruse, trotuare care trebuie amanajate.
Pe locul trei au fost sesizările legate de iluminatul public din oraş, aici vreau să intervenim cu câteva măsuri, şi anume suplimentarea fondului financiar lunar alocat acestei activităţi. Sistemul are o anumită durată de viaţă, a început să îmbătrânească, becurile se ard mai des şi reţelele de alimentare şi ele, iar atunci, este necesară alocarea unei sume mai mari de bani pentru 2015. „ a declarat Dragoş Chitic, primar interimar al oraşului Piatra Neamţ.
Tot în fruntea clasamentului se află probleme legate de colectarea selectivă a de-şeurilor, aspect pe care Dragoş Chitic l-a subliniat încă de la investirea sa în funcţia de primar ca fiind o prioritate.
În acest sens, edilul a declarat „Astăzi deja am avut o întâlnire cu conducerea locală a societăţii Brantner şi am stabilit împreună un plan de măsuri care va fi într-o formă scrisă în perioada următoare şi care va fi pus în practică altfel încât să îmbunătăţim vizibil sistemul de colectare selectivă a deşeurilor din Piatra Neamţ.”
Alte probleme ridicate de către pietreni au legătură cu sistemul de contorizare individuală a apei, câinii maidanezi, probleme rutiere dintre care unele au fost deja rezolvate, probleme legate de amenajări de spaţii verzi, de cazuri sociale concrete unde se solicitau anchete sociale sau întrebări punctuale pe diverse subiecte.
O altă modalitate de comunicare între cetăţeni şi administraţie o reprezintă, desigur, audienţele. Zilnic, Biroul de Consiliere Civică de la Primărie are uşile deschise pentru pietreni. Cei doritori pot interveni chiar direct la conducerea oraşului.
„Asigurăm şi noi, persoanele din conducerea Primăriei, audienţe în baza unui program foarte clar stabilit. Cum se procedeză efectiv: cei care doresc să se înscrie în audienţă o fac cu o săptămână înainte şi sunt programaţi sau dirijaţi spre cei doi – acum vor fi trei- viceprimari în ziua în care viceprimarul respectiv asigură audienţele. Pe mine mă interesează ca în momentul în care am audienţe să ştiu persoanale care vin şi ce probleme ridică, pentru că nu vreau să port neapărat o simplă discuţie, ci pot chiar la momentul audienţei să-i dau imediat şi soluţia de rezolvare a problemei.” a spus Dragoş Chitic.
Dragoş Chitic şi Aurelia Simionică primesc în audienţe cetăţenii marţi, respectiv miercuri, începând cu ora 10:00, urmând ca pentru Vasile Popescu să se stabilească ziua cea mai potrivită. Telefonul cetăţeanului este de asemenea disponibil, printr-un apel la numărul 0233 210 872.
„Încercăm să oferim posibilitatea tuturor ca-re vor să facă o sesizare, o reclamaţie, care vor să se adreseze Primăriei Piatra Neamţ, să-şi aleagă singuri modalitatea care le este cel mai la îndemână prin care să comunice cu Primăria.” a completat Dragoş Chitic.
ANA FERMESANU