Bătrână înşelată în numele Romtelecom

teapa Romtelecom

* Femeii i s-a promis un premiu de fidelitate de 8000 de euro

O bătrână din Buruieneşti a fost înşelată de un escroc care a sunat-o pe telefonul fix şi i-a spus că a câştigat un premiu de fidelitate de 8000 de euro din partea Romtelecom. Femeia a fost bulversată de veste şi s-a pierdut cu totul când i s-au cerut datele de pe factură şi i s-a confirmat că ea este clientul câştigător. „Detaliile” că o parte din TVA trebuie achitată de câştigător şi că totul trebuie să se întâmple foarte rapid, iar banii trebuie depuşi în aceeaşi zi pentru că altfel intră în scenă un misterios „câştigător de rezervă”,  nici n-au mai contat. Bătrânei i s-au dat indicaţii clare, iar ea s-a grăbit să-şi trimită o nepoată la Roman, la bancă, să depună 1300 de lei în contul care i s-a dictat la telefon. Numai că nepoata a depus suma în numele ei, lucru care i-a fost comunicat escrocului de la capătul firului şi care i-a mai dat o idee. Imediat a sunat-o pe bătrână şi i-a spus că, într-adevăr, nepoata ei a greşit pentru că banii trebuiau depuşi pe numele câştigătorului de drept şi, ca să nu-i compromită şansa la premiu, să mai depună încă o dată suma, dar corect, pe numele bătrânei, iar primii bani îi vor fi returnaţi. Zis şi făcut, tânăra a făcut rost de alţi bani şi i-a depus „corect” pe numele bătrânei.  După care….linişte. Telefonul nu a mai sunat toată ziua şi, într-un târziu, femeile şi-au dat seama că au fost păcălite şi au anunţat poliţia.

Ca şi în cazul altor metode folosite de escroci – celebrele deja accidente făcute de copii şi premiile oferite de compeniile de telefonie mobilă contra unor coduri de pe cartele de reîncărcare – poliţiştii atrag atenţia oamenilor – şi mai ales femeilor care au telefonul fix pe numele lor, să verifice întotdeauna dacă există vreun concurs cu premii la care ar fi putut câştiga. Însă, dacă aud, de cartele reîncărcabile sau de anumite sume de bani – cu titlul de comisioane, TVA sau altfel de taxe – este bine să fie de la început reticenţi pentru că, de regulă, companiile de telefonie nu cer nici un leu în schimbul unui premiu. Chiar ieri, operatorul Orange, sătul de ţepele date până acum în numele firmei şi-a avertizat, din nou, clienţii: „Orange şi partenerii săi nu solicită reîncărcarea unui cont PrePay, transfer de sume de bani, coduri pentru corecţii de facturi, validare a unor premii sau oferte”. Cine înţelege bine, cine nu – alergă bezmetic pe la rude, se împrumută şi depune 2600 de lei, de exemplu, în contul unui individ pe care îl aude prima oară şi aşteaptă un premiu care nu mai vine niciodată.

C.M.