Basmul şi semnificaţia iei româneşti la Evaluarea Naţională

evaluarea a IV-aElevii de clasa a VIII-a au susţinut, ieri, 22 iunie, proba scrisă la limba şi literatura română, prima din cadrul examenului de Evaluare Naţională 2015. Absolvenţii au primit varianta 9 de subiect, în care li s-a cerut să analizeze un basm românesc şi să realizeze un comentariu scurt, de maximum 250 de cuvinte în care să motiveze de ce „Lupul cel năzdrăvan şi Făt Frumos” , cules de Petre Ispirescu, este basm. Elevii au mai avut de identificat trei antonime ale unor cuvinte subliniate, să explice semnificaţia cratimei în secvenţa „încât p-aci era” şi să comenteze scurt un paragraf din text.

În a doua parte a lucrării, au avut de citit şi comentat un articol din ziarul „Adevărul”, referitor la semnificaţia iei româneşti. În completarea acestui subiect, copiilor li s-a solicitat să redacteze o naraţiune scurtă (80-150 de cuvinte) referitoare la o întâmplare reală sau imaginară petrecută într-o zi de sărbătoare. Compunerea trebuia să respecte succesiunea logică a evenimentelor şi să aibă un conţinut adecvat cerinţei.

Evaluarea Naţională 2015 continuă astăzi, în anumite zone ale ţării, cu examenul de Limba şi Literatura maternă, iar miercuri absolvenţii de gimnaziu susţin ultima probă, cea la Matematică. Primele rezultate vor fi afişate pe 26 iunie 2015, iar rezultatele finale, după soluţionarea contestaţiilor, pe 30 iunie. Media de la Evaluarea Naţională contează în proporţie de 75% la admiterea în liceu, la care de adaugă media generală de absolvire a claselor V-VIII.

Geanina NICORESCU