Atenţie, maşina parcată în pantă o poate lua la vale din cauza unui defect din fabricaţie!

Printr-o alertă publică, reprezentantul Mazda România îi avertizează pe cei aproape 250 de pproprietari de vehicule Mazda6 (GJ), produse în intervalul 31 Iulie 2012- 18 Noiembrie 2014 asupra unei defecţiuni de fabricaţie care poate conduce la producerea de accidente.
Defectiunea constă în faptul că poate pătrunde apa în mecanismul frânei de parcare operate manual, prin cablu, în etrierii frânelor spate datorită performanţei scăzute de etanşare a garniturilor de etanşare, în condiţii de temperatură scăzută. Ca rezultat, axul frânei de parcare, care este componentă a etrierului frânei de parcare spate, poate rugini, ceea ce conduce la creşterea frecării de alunecare a acestui ax. Drept urmare, axul ruginit se poate bloca în corpul etrierului, având ca efect atât acţionarea parţială a frânelor spate în timpul deplasării vehiculului cât şi o forţă scăzută de frânare în timpul cât vehiculul este parcat, ceea ce poate eventual conduce la deplasarea neintenţionată a vehiculului dacă acesta este parcat în pantă, crescând astfel riscul apariţiei unei coliziuni.
Clienţii vizaţi de această campanie vor fi informaţi în legătură cu această campanie, pentru a se prezenta cu vehicúlele la un dealer autorizat
Mazda în vederea verificării axelor mecanismelor frânei de parcare din interiorul ambelor etriere ale frânelor spate, pe partea stângă şi dreapta. Dacă
axul mecanismului este ruginit, atunci ansamblul etrierului va fi înlocuit cu unul modificat. Dacă nu se va găsi rugină pe axul mecanismului, atunci garniturile de protecţie se vor înlocui cu unele modificate. Atât verificarea cât şi reparaţia se vor efectua fără costuri din partea clienţilor. Durata reparaţiei este de aproximativ 90 minute. Acţiunea, începută în luna decembrie 2017, are ca limită de finalizare sfârşitul lunii Iulie 2018.
Geanina NICORESCU