Afiş cu loteria în fiece magazin sau crâşmă

bon 2Nemţenii care vor fi declaraţi câştigători la loteria bonurilor fiscale vor trebui să depună o cerere la organul fiscal pentru a putea intra în posesia premiului. Cererea tip urmează să fie adoptată de Ministerul Finanţelor, însă fără acest document, câştigătorii nu-şi vor primi banii. La cerere mai trebuie ataşate o copie după actul de identitate sau paşaportul titularului bonului şi bonul fiscal câştigător, în original.

Atenţie, însă, bonul fiscal trebuie să îndeplinească anumite condiţii pentru a fi declarat câştigător în urma extragerii, respectiv să fi fost emis de un aparat de marcat electronic fiscal care funcţionează legal, să aibă lizibile toate informaţiile obligatorii, valoarea totală să fie exprimată în moneda naţională, egală cu valoarea extrasă, să fi fost emis în ziua extrasă şi să nu aibă menţionat nici un cod de înregistrare fiscală al cumpărătorului, adică să fie pe persoană fizică simplă.

Loteria bonurilor începe la 1 martie 2015, prima extragere va fi pe 13 aprilie, de Paşti, urmând ca din mai, extragerea să aibă loc în prima duminică după data de 15 a lunii următoare, pentru luna anterioară. „Dacă două luni consecutiv nu sunt câştigători, extragerea se va face ocazional, adică la sărbători legale sau în alte situaţii stabilite prin ordin al ministrului finanţelor”, a declarat Cristina Ionescu, purtătorul de cuvânt al Finanţelor Publice Neamţ. Rezultatele extragerii vor fi publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor şi pe cel al ANAF. Revendicarea premiului se face în maxim 30 de zile de la data extragerii, iar plata câştigului se face de MFP în 60 de zile de la expirarea termenului de revendicare a premiului.

 

Tot de la 1 martie 2015 entităţile economice care au obligația, potrivit legii, de a utiliza aparate de marcat electronice fiscal, trebuie să afişeze anunțul Ministerului de Finanţe, prin care clienţilor li se atrage atenţia că sunt obligaţi să solicite bon fiscal şi că pot pleca fără să achite dacă li se refuză bonul, la locul de amplasare a aparatelor de marcat electronice fiscale, în mod vizibil clienților. La restaurante, baruri, discoteci, cluburi şi alte asemenea unităţi, afişul se poate ataşa pe prima pagină a meniului sau la fiecare masă.

Firmele care încasează, integral sau parţial, cu numerar, carduri de credit sau de debit ori substitute de numerar, contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a serviciilor prestate direct către populaţie, au obligaţia să utilizeze aparate de marcat electronice care vor fi conectate la ANAF, potrivit unui normativ adoptat la finele anului 2014. Acest act normativ se va implementa treptat, până în noiembrie 2016 şi are ca scop diminuarea drastică a evaziunii fiscale.

Cristina IORDACHE