bursa eleviJurnaliştii nemţeni au şansa de a câştiga burse de 1000 de euro, oferite de Asociaţia pentru Relaţii Comunitare (ARC), înscriindu-se, până pe data de 8 februarie, la un concurs pe tema filantropiei.

ARC va oferi 3 burse unor echipe de jurnalişti, autori ai unor materiale despre donatorii care contribuie la schimbări sociale.

Echipele trebuie să fie formate dintr-un reporter şi un fotograf şi să aibă posibilitatea publicării materialelor (text şi fotografii), indiferent de instituţia de presă cu care colaborează (revistă, ziar, site, post TV sau radio).

Înscrierile se fac la adresa de e-mail georgiana@arcromania.ro, unde vor fi trimise  următoarele documente: o descriere a proiectului, care să cuprindă, printre altele, o explicaţie a subiectului ales, motivul pentru care jurnaliştii consideră că subiectul este relevant şi planul de activităţi privind documentarea, redactarea, editarea şi publicarea materialului (maximum 3.000 de semne); CV-urile; portofoliile (pentru reporteri – 3 materiale publicate în ultimii 3 ani, iar pentru fotografi – 3 proiecte foto a câte maximum 12 fotografii) şi un acord de publicare din partea instituţiei media care ar urma să promoveze materialul.

La sugestia organizatorilor, pot fi abordate subiecte precum: poveşti ale unor familii care îşi încurajează copiii să doneze sau ale unor organizaţii care îi învaţă pe tineri să facă fundraising; poveşti ale unor organizaţii care au construit relaţii pe termen lung cu un grup de donatori recurenţi sau un donator constant; profiluri de donatori obişnuiţi, oameni cu venituri medii, care donează lunar sau periodic către cauzele în care cred; poveşti despre instrumente noi de fundraising, precum: cercuri de donatori, evenimente de familie (nunţile şi zilele de naştere caritabile), peer-to-peer fundraising (strângerea de fonduri prin participarea la evenimente sportive populare, precum swimathon, maraton sau skyrun); profiluri de filantropi, oamenii care donează un procent semnificativ din venitul lor anual către cauze civice, sociale sau de mediu şi care au un impact major asupra acestora; profiluri de fundraiseri voluntari – oameni care îşi conving prietenii şi cunoscuţii să doneze bani pentru o cauză pe care o susţin.

“Noi, cei de la Asociaţia pentru Relaţii Comunitare (ARC), credem că filantropia poate ajuta România să evolueze şi că orice om poate modifica realitatea din jurul lui prin gesturi simple. De aceea, ne dorim ca poveştile despre oameni generoşi mai mici sau mai mari, care au donat 100 de lei sau 100.000 de lei şi au produs prin gestul lor o schimbare socială semnificativă, să ajungă la public. Vrem să contrazicem prejudecata că numai oamenii bogaţi pot fi filantropi şi să facem cunoscute poveştile celor care au donat puţin din puţin”, declară organizatorii competiţiei.

Echipele câştigătoare vor fi selectate de un juriu format din jurnalişti cu experienţă, care vor ţine cont de criterii precum: relevanţa, noutatea, profunzimea şi concreteţea proiectului înscris; calitatea portofoliilor jurnaliştilor şi maniera în care cei doi îşi propun să colaboreze; măsura în care poveştile propuse au capacitatea de a inspira şi educa publicul larg.

Câştigătorii vor fi anunţaţi pe data de 28 februarie, aceştia având la dispoziţie 6 luni pentru a-şi realiza materialele.

Irina NASTASIU