42% dintre repondenți au spus că şi-ar dori ca MEN să investească în cursurile de perfecţionare a cadrelor didactice

Un sondaj de opinie în rândul angajaţilor din sistemul de educaţie privind situaţia în care se află în acest moment unităţile de învăţământ din România, realizat de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, scoate în evidență carențele care trag în jos întregul mecanism. Lipsa materialelor didactice, precum şi a mijloacelor moderne de predare, cum ar fi calculatoarele sau videoproiectoarelor îngreunează activitatea dascălilor la catedră. Sprijinul părinților este decisiv pentru achiziționarea acestor mijloace moderne. Cel mai grav este însă, faptul că sunt, în continuare, şcoli în care grupurile sanitare sunt în fundul curții, iar apa curentă lipsește. La nivelul județului Neamț au început anul școlar fără autorizație sanitară de funcționare 37 de unități de învățământ, printre care se numără 7 grădinițe. Sondajul a fost realizat în perioada 3 – 23 mai 2018, atât în mediul online, cât şi prin aplicarea unor chestionare direct în școli. În total, la sondaj au participat 5.628 de angajaţi din sistemul de educaţie: personal didactic, didactic auxiliar şi nedidactic. Potrivit sondajului de opinie, 53% dintre repondenţi solicit Ministerului Educaţiei Naţionale să investească urgent în dotarea şcolilor. Întrebaţi ce dotări lipsesc şcolilor în care îşi desfăşoară activitatea, 48% dintre repondenți au declarat că lipsesc mijloacele moderne de predare, printre care calculatoarele şi conexiunea la internet, tablele interactive, videoproiectoarele sau imprimantele. 43% dintre răspunsuri indică lipsa materialelor didactice, 30% dintre cadrele intervievate vorbesc despre lipsa sălilor de sport, iar 15% au reclamat lipsa laboratoarelor sau a bibliotecilor. Mulţi dintre repondenți au indicat chiar toate aceste lipsuri. O altă întrebare a făcut referire la aşteptările cadrelor didactice în privinţa investiţiilor pe care Ministerul Educaţiei Naţionale ar trebui să le facă. Astfel, 53% au spus că ar trebui făcute investiţii în materialele didactice, precum şi în dotarea unităţilor de învăţământ, 42% dintre angajaţi au spus că şi-ar dori ca MEN să acorde bani pentru cursurile de perfecţionare a cadrelor didactice, iar 14% dintre răspunsuri au indicat necesitatea manualelor şcolare.

Geanina NICORESCU