113, numărul de urgență pentru nemțenii cu deficiențe de auz și vorbire

Cristina PavalutaPeste 500 de nemțeni, care au deficiențe de auz sau de vorbire, beneficiază de noul serviciu unic de urgență 113. „Înființarea acestui serviciu era o necesitate dat fiind numărul mare de persoane cu astfel de dizabilități și nu putem decât să apreciem și să felicităm inițiatorii. Serviciul vine în sprijinul lor și cu siguranță va ajuta la salvarea multor vieți. Trebuie să ținem cont că pentru cei mai mulți dintre noi este o banalitate să sunăm la 112 în caz de nevoie, dar pentru o persoană care nu aude și nu vorbește, strigătul de ajutor poate fi precum escaladarea Everestului. Instituția noastră va informa toți beneficiarii despre această facilitate, iar cei care nu vor reuși să se descurce singuri cu înscrierea în baza de date a STS vor primi sprijin și consiliere“, a precizat Cristina Păvăluță (foto), director general al DGASPC Neamț.

Nemțenii cu probleme de auz trebuie să se înscrie în baza de date a Serviciului 112

În județul Neamț, la data de 1 noiembrie, existau în evidențe 509 persoane care erau încadrate în diverse grade de handicap, acestea suferind de probleme auditive. Dintre acestea, 481 erau adulți, iar 28 copii. Mai grave sunt cazurile a două persoane care suferă de surdocecitate, adică nu aud și nu văd.

Până la inaugurarea noului serviciu de urgență 113, pe 26 octombrie, această categorie de persoane cu handicap nu avea posibilitatea de a apela la serviciile de urgență decât cu ajutorul altor persoane.

Pentru a putea utiliza numărul de urgență 113, este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112. Pentru înregistrare trebuie depuse următoarele documente: cerere de înregistrare, copia actului de identitate al persoanei cu dizabilități sau al reprezentantului legal, copiile actelor care atestă dizabilitatea și copia documentului care atestă calitatea de reprezentant legal, dacă este cazul.

Comunicarea se face prin intermediul sms-urilor

În cazul în care o persoană cu dizabilități are o urgență, aceasta trebuie să sune la 112, unde va răspunde un operator, dar nu va iniția un dialog cu aceasta deoarece va fi identificată automat de sistem ca fiind o persoană cu dizabilități de auz și/sau vorbire. Ulterior, persoana respectivă va primi un mesaj cu textul: „Trimiteți SMS la 113 cu urgența și adresa incidentului“, la care va răspunde printr-un SMS la numărul 113, descriind scurt urgența și indicând cu exactitate adresa, inclusiv județul.

Andreea AMARIEI