Ţepele din magazine, poleite cu “reduceri de preţ”

22/09/2017

Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora -soldare, lichidare ori promoţionale- au intrat în vizorul comisarilor pentru protecţia consumatorilor. Pe parcursul lunii trecute, aceştia au verificat, la nivel naţional, 479 de operatori economici, la 238 dintre aceştia fiind depistate abateri de la prevederile legale. Amenzile acordate au însumat 589.000 lei.
În judeţul Neamţ s-au constatat abateri privind vânzările promoţionale, în speţă lipsa informării la unele magazine privind tipul de reducere, lipsa informării şi afişării perioadei promoţiei sau a sintagmei “în limita stocului disponibil” şi lipsa afişării preţ vechi/preţ nou.
În continuare, comisarii pentru protecţia consumatorilor din Neamţ sfătuiesc amatorii de chilipiruri să ştie că orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/soldari/solduri”, “lichidare”, “promoţii” etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia; să ştie că, în cazul în care ofertă este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai “în limita stocului disponibil”;

să verifice dacă oferta mai este valabilă în momentul respectiv; să verifice dacă reducerea de preţuri anunţată este identica cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat); la achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional; să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc); să ştie că orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale etc).

Geanina NICORESCU

Lasa un comentariu