*Ieri, la Serviciul de Pașapoarte Piatra Neamț s-au prezentat primii nemțeni care și-au achitat taxele la Trezorerie
Guvernanții s-au gândit să fie mai puțină birocrație la ghișeele unor instituții. Zilele trecute, Ministerul Afacerilor de Interne anunța diversificarea modalităților de plată a taxelor pentru eliberarea pașapoartelor și a permiselor de conducere, acestea putând fi achitate prin Internet Banking, virament bancar, mandat poștal sau în numerar. Ieri, la Serviciul de Pașapoarte Piatra Neamț s-au prezentat deja primii nemțeni care și-au achitat taxele la Trezorerie.
„Au fost cetățeni, care încă de astăzi (ieri, n.r.) și-au achitat taxele necesare pentru emiterea pașaportului la Trezorerie. Potrivit noilor dispoziții, se achită o singură taxă“, ne-a declarat comisarul Constantin Roman, șeful Pașapoartelor din Piatra Neamț.
Plata în numerar a acestor servicii nu se vor mai face prin casieriile CEC Bank. În acest scop, prin intrarea în vigoare a a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poștal sau în numerar.
Plata se poate face on-line, prin sistem internet banking dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către contul deschis de către fiecare Instituție a Prefectului. Plata în numerar se poate face la casieriile unităților Trezoreriei Statului, casieriile Instituțiilor Prefectului (pentru pașapoarte), la ghișeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Instituțiilor Prefectului și prin mandat poștal.
Conform Ordonanței, pentru reducerea birocratizării, în situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent. Atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și al pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul poștal.
Actele necesare și termenele de eliberare pentru documentele emise de MAI rămân neschimbate.
Cetățenii pot depune cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice precum și pentru pașapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliul.
Conturile în care se fac plățile
Plata se poate face on-line în sistem internet banking, dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către conturile deschise de către Instituția Prefectului – județul Neamț, pentru cele două servicii comunitare, astfel:
– Pentru Serviciul Public Comunitar Eliberarea si Evidenta Pasapoartelor Simple Neamt este: RO94TREZ491502602X015728.
– Pentru Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Neamt este: RO23TREZ491502601X015729
Codul de identificare fiscală al Instituției Prefectului – județul Neamț este: 2612820.
Modalitățile de plată
Plata se poate face:
– online în sistem internet banking; în situația în care plata taxei de pașaport (atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și a pașapoatelor simple electronice) s-a efectuat prin mijloace de plata online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă.
– prin virament de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, către conturile unice aferente celor două servicii publice comunitare, deschise de Institutia Prefectului – județul Neamt la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului.
– prin mandat poștal; când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea, ca document doveditor al plății factura aferenta, emisă de oficiul postal.
– în numerar – se poate face la caseriile Trezoreriei Statului, la adresa: municipiul Piatra Neamț, Bulevardul Traian, Nr. 19 bis, județul Neamț, care lucrează după următorul program: în zilele de luni, marți, joi și vineri între orele 8,30 – 16,30; miercuri între orele 8,30-18,30.
Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informații: CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal și denumirea Instituției Prefectului- județul Neamț, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.
Valoarea taxtelor
Conform Ordonanței, pentru reducerea birocratizării, în situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent, respectiv:
– pentru pașaportul electronic simplu cu valabilitate 5 ani – total 283 lei (261,00 lei costul pașaportului și 22 lei taxa pentru serviciul prestat);
– pentru pașaportul electronic simplu cu valabilitate 3 ani (minori sub12 ani) – total 258 lei (236,00 lei costul pașaportului și 22 lei taxa pentru serviciul prestart);
– pentru pașaportul simplu temporar cu valabilitate 12 luni – total 119 lei (97,00 lei costul pașaportului, 22 lei taxa pentru serviciul prestat, 100 lei tariful suplimentar de urgență);
– contravaloarea permisului de conducere – 68 lei;
– pentru certificatul de înmatriculare – 37 lei;
– pentru autorizația provizorie de circulație – 13 lei;
– contravaloarea plăcilor cu numere de înmatriculare: placa tip A – 20 lei; placa tip B – 23 lei; placa tip C – pentru motociclete – 17 lei;
– pentru atribuirea unui număr preferențial se achită suplimentar tariful de 45 lei;
– pentru păstrarea unui număr atribuit anterior se achită tariful de 30 lei;
Eliberarea actelor
Pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pașapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reședință, în schimbul unei taxe suplimentare care se plătește la momentul primirii documentului.
Actele necesare și termenele de eliberare a acestor documente rămân neschimbate.
V. ANDRIEȘ