Idei de afaceri: rucola

10/01/2017

*Cea mai sănătoasă salată

Rucola este recunoscută în toată lumea ca fiind cea mai sănătoasă salată, datorită conținutului ridicat de nutrienți. Gustul ușor amărui și aroma picantă intensă o fac ingredientul perfect în diverse rețete. Rucola a câștigat teren în ultimii ani și în rândul consumatorilor români, în timp ce în țările mediteraneene există o adevărată cultură pentru această plantă.

Din păcate, rucola are o perisabilitate rapidă. Frunzele plantei oxidează destul de rapid, așa că cea mai bună soluție rămâne rucola proaspătă, crescută acasă, în propria grădină sau în ghivece. Motiv pentru care vă oferim toate informațiile necesare cultivării tufelor de rucola chiar acasă.

*Se plantează tot timpul anului

Rucola se poate planta în orice perioadă anului. Rucola rezistă și peste iarnă, chiar dacă toată vegetația din grădină este moartă, sub zăpadă o să găsești frunze de rucola verzi și numai bune de salată, asta dacă vine înghețul. Plantarea se face prin însămânțare directă, nu e nevoie de răsaduri sau altceva.

Rucola se poate cultiva și în ghivece ori jardiniere, fiind o sursă excelentă de salată proaspătă și pentru cei care stau la bloc sau cei care nu dispun de un teren unde să cultive planta.

Planta nu este deloc pretențioasă și se dezvoltă fără probleme în ghivece. Dacă punem rucola în jardinieră, avem nevoie doar de pământ obișnuit. Este o plantă perenă și dacă nu smulgi rădăcinile, pentru plantele din grădină, vei avea ani la rând rucola în grădină, în același loc. Rucolă preferă locurile aflate în semiumbră, trebuie să te asiguri că ghivecele sunt așezate în dreptul unei ferestre, dar să nu fie așezate direct în lumina puternică a soarelui.

În câmp deschis rucola preferă solurile cu expunere medie la soare. Stând întreaga zi la razele soarelui, în special vara, când temperatura depășește de multe ori și 40°C, frunzele de rucola se îngălbenesc și nu mai pot fi folosite la salată, pentru că își schimbă și gustul. Nu necesită îngrășăminte sau stropiri cu substanțe chimice.

Rucola rezistă indiferent de condițiile meteo, iar dăunătorii nu sunt chiar atât de numeroși încât să pună probleme culturii.

*Beneficiile consumului de rucola

Rucola este una dintre cele mai benefice verdețuri pentru sănătate, fiind folosită în bucătărie din cele mai vechi timpuri, când era apreciată și pentru calitățile afrodisiace. Rucola este o sursa foarte buna de vitamina C, A și K, care sunt importante pentru circulația sângelui, sistemul osos și cel cardiovascular. Mai conține calciu, magneziu, fier și potasiu, care ajută tensiunea arterială, sănătatea sistemului osos, precum și la funcționarea globulelor roșii din sânge.
Vitamina C previne infecțiile, reduce efectul radicalilor liberi și întărește sistemul imunitar, este eficientă în producția de colagen, esențial pentru piele și oase. Vitamina K reduce riscul de fracturi, mărește masa osoasă și previne formarea cheagurilor de sânge. Magneziul și calciul mineralizează sistemul osos.
Rucola conține și fitochimicale care îmbunătățesc sănătatea pielii și a ochilor, stimulând sistemul imunitar.

Rucola este recomandată în alimentație pentru eliminarea toxinelor din organism și a radicalilor liberi. Rucola poate fi servită cu aproape orice fel de mâncare, de la salate la pizza. Rucola este recomandata în diete de slăbit, fiind un aliment sățios, care ajută la diminuarea consumului de grăsimi. Conferă energie organismului, protejează ficatul și ajută circulația sângelui.

Tina CONDREA-ZĂPODEANU