Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate nu a mai funcționat, ieri, 16.01.2017, începând cu ora 11. „Este indisponibilă datorită unor probleme tehnice“, a anunțat Casa Națională de Asigurări de Sănătate, printr-un comunicat de presă postat pe site-ul propriu.
În teritoriu – jale. Bolnavii strânși pe la cabinetele medicilor de familie se chinuiau să reziste psihic și fizic la chinul de a sta pe la uși mai mult decât ar fi normal, iar doctorii se conformau off-line-ului, venindu-le să rupă în două cardurile de sănătate.
„Până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line. Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispozițiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 361-364 din HG 206/2015, cu modificările și completările ulterioare. În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate”, au anunțat, calmi, reprezentanții CNAS.
Doctorii din policlinici s-au poticnit și ei, consultând „orbește“, fără confirmarea datelor bolnavului prin sistemul informatizat, farmaciștii și-au făcut cruce și au „dat drumul“ la medicamente compensate și gratuite tot pe off-line, iar externările din spitale s-au făcut tot „pe încredere“. Care-i asigurat, care nu mai e asigurat, Dumnezeu mai știe și mai poate verifica cu improvizații. Și echipele de control, când ajung pe la unii și pe la alții…
Geanina NICORESCU