* „Săptămânal vom lua astfel de măsuri, întrucât datoriile populaţiei sunt exorbitante!”, a afirmat Cătălin Dughir, directorul ApaServ
După ce cartierul Speranţa, care are un „fluviu” de facturi restante la ApaServ, a fost debranşat de la apă rece, ieri a fost sistată furnizarea la mai multe blocuri din Piatra Neamţ, care fac parte din asociaţiile de proprietari cu cele mai mari datorii. Practic, au fost lăsate „pe uscat” apartamentele care aparţin de asociaţiile 17 din Mărăţei şi 38 din Dărmăneşti. Astfel, sute de pietreni s-au trezit fără apă la robinet taman acum, când a început sezonul cald. Din cauza rău-platnicilor care au „reuşit” să acumuleze datorii de miliarde de lei vechi, suferă sute de familii care sunt cu plata facturilor la zi şi care, acum, au ajuns să care apa cu bidoanele sau cu găleţile pentru băut, pentru făcut mâncare, dar şi pentru toalete. Asociaţia 17 datorează Companiei ApaServ 81.000 de lei, iar Asociaţia 38 are de achitat 146.000 lei.
„Asociaţiile nu au respectat termenele de eşalonare a plăţii, aşa încât nu am avut altă soluţie. S-au adunat datorii prea mari şi nu putem aştepta la nesfârşit. Anunţăm, pe această cale, că săptămânal vom face debranşări acolo unde se impune. Cartierul Speranţa acumulase nu mai puţin de 13 milioane de lei restanţă la apă, aşa încât, după o serie de somaţii, am recurs la această soluţie radicală care, din păcate, îi afectează şi pe bun platnici. Pentru o parte din aceştia din urmă am găsit o soluţie, împreună cu administratorul LocativServ, de a face branşament separat pentru furnizarea apei. Astăzi se lucrează acolo cu trei echipe, două dintre ele asigurate de noi, deşi nu aveam nici o obligaţie în acest sens. Mai exact, branşăm blocul H5 din Speranţa”, ne-a declarat Cătălin Dughir, directorul general al Companiei ApaServ Neamţ.
Conducerea companiei susţine că, pentru a veni în sprijinul populaţiei debranşate de la reţea din cauza restanţelor, a redus procentul de plată obligatorie de la 40% la 20% din debit şi obligă la încheierea unui acord de plată eşalonată. Desigur, dacă graficul nu este respectat, se ajunge, inevitabil, la o nouă debranşare, cu costurile de rigoare.
Geanina NICORESCU
Sa se faca contracte individuale…iar rau platnicii sa fie urmariti in instanta.
E o barbarie sa opresti apa in blocuri….cand nu este alta sursa de apa oricum si e o incalcare a drepturilor omului si a drepturilor consumatorului pentru cei cu plata la zi. !